Susanne Thygesen Jacobsen

Dagplejer Susanne Jacobsen

SUSANNES DAGPLEJE
Holbækvej 83, 4400 Kalundborg

Jeg hedder Susanne og jeg har været dagplejer siden 1999.
Min dagpleje er baseret på værdierne

• Tid til nærvær
  • Omsorg
  • Tryghed
  • Trivsel
  • Udvikling

Jeg vægter et godt forældresamarbejde højt, og tror på styrken i forskellighed. Jeg giver tid den enkeltes udvikling i fællesskabet, og jeg tillægger legen stor værdi. Det er under leg i trygge rammer, at både sprog, motorik og sociale kompetencer udvikles bedst. Derudover bruger vi også meget tid på sang, musik og ude-leg.
Jeg tilbyder gode børnevenlige fysiske rammer både indendørs og udendørs.
F.eks har jeg udover køkken og legeværelse, også indrettet en hyggesofa med puder, en væg med Duplo, spejle og en reol med alderssvarende legetøj.

Udenfor boltrer vi os i den store have med både græs og fliser, samt en overdækket terrasse og overdækket sandkasse.
Der er desuden et gyngestativ med sansegynge og kanogynge, rutsjebaner og vipper. Vi udforsker også de omkringliggende marker, stier og skov på kortere ture.

Jeg arbejder for:

• at alle børn føler sig en del af fællesskabet.
  • at de føler sig anerkendt, set og forstået.
  • at vi tager udgangspunkt i børneperspektivet og børnesynet i både leg og aktiviteter.
  • at barnet er medbestemmende og vigtige medansvarlige.

Børn har brug for udfordringer, tillid og at være aktive i egen læring og udvikling.
Jeg hjælper og støtter det enkelte barn så de kan mestre egne behov og samtidig tage hensyn til den øvrige børnegruppe. Jeg vægter meget højt at respektere forskellighederne hos det enkelte barn, og jeg arbejder for at skabe selvtillid og et robust selvværd for deres udvikling og færden i deres fremtidige færden.

Vi har faste rutiner i dagligdagen, f.eks. samling, aktiviteter, oprydning, og borddækning.
Det giver tryghed og forudsigelighed at kende dagens rytme og vide, hvad det er vi skal som det næste. Vi afholder også forældrekaffe, fejrer fødselsdage og højtider, og mødes med en anden dagplejer, f.eks. til kreative dage.
Derudover er vi heldagslegestue en dag hver anden uge, hvor vi sammen med de andre dagplejere styrker de sociale kompetencer i trygge, genkendelige rammer.