Lotte Nederby Pedersen

Dagplejer Lotte Pedersen

LOTTES DAGPLEJE
Holbækvej 37, 4400 Kalundborg

Mit navn er Lotte, og jeg har været dagplejer siden 1988.

I min dagpleje lægger jeg stor vægt på at i føler jer velkommen og samarbejder omkring jeres barns udvikling, læring, trivsel og en god og tryg opvækst.
Jeg arbejder ud fra de nye styrkede læreplaner, hvor det er vigtigt for mig, at alle børn føler sig en del af fællesskabet, anerkendt, set og forstået.
Jeg tager udgangspunkt i børneperspektivet og børnesynet i både leg og aktiviteter, hvor læring sker gennem legen.
Udover dette, er det også vigtigt for mig at fokusere på sprogtræning, hvor vi b.la. talesætte hvad vi gør.
Det betyder at jeg gerne giver det gode børneliv ved at guide, ved at gå foran,ved siden af og bag ved.

Jeg har et legeværelse, hvor der er plads til forskellige udfoldelser: motorikbane, leg, fordybelse, læse, synge / spille mm.
Ude i haven er det græs og fliser, biler, cykler, sandkasse og legeredskaber. En udestue med plads til leg og aktiviteter, og som bruges det meste af året.

Min hverdag tager jeg udgangspunkt i årstiderne med dertil hørende aktiviteter
såsom leg, sang, musik, dans, højtlæsning, kreativ, klippe/lime, traditioner efter højtiderne

Mit nærområde er der Klosterskoven, Møllebakken, Havneparken, legepladser. Her går vi ture, finder ting i naturen, og udforsker krop og sanser.
Til længere ture ud af huset, har jeg bil med tilhørende godkendte autostole. I skal selvfølgelig give tilladelse til, at jeg må køre med jeres barn.

Vi har kreativ dage med anden dagplejer og hendes dagplejebørn.
Vi går i legestue én gang hver anden uge, hvor vi er sammen med andre børn og dagplejere.
Det giver nye legerelationer og fællesskaber.
Der er gæstestue i Eventyrhuset som vi besøger en gang om måneden, så de kender Eventyrhuset når jeg holder fri.

Vi arbejder med de nye styrkede læreplane.
Det er vigtigt for mig at jeres barn udvikler sig i en dagpleje i trygge rammer med plads til leg og læring, børnefællesskaber, genkendelighed, plads, tid, ro, nærvær og omsorg

Hver fredag skriver jeg ugebrev på Aula, hvor I kan læse om ugen der er gået og hvad vi arbejder med, og så ligger der billeder i albummet også.