Gitte Sonne Jensen

Dagplejer Gitte Sonne Jensen

GITTES DAGPLEJE
Lynggårdsbakken 6, 4400 Kalundborg

Mit navn er Gitte Sonne Jensen og jeg bor sammen med Per. Sammen har vi 2 børn, 2 svigerbørn og 2 børnebørn.
Vi har ingen husdyr.
Jeg har været dagplejer siden august 2005.

Hos mig har vi et legeværelse, en stor gang, en stue, køkken og bryggers at boltre os i.
I haven har vi en dejlig legeplads med sandkasse, vippedyr, scootere og cykler, en stor terrasse samt et græsareal, hvor børnene spiller fodbold, kører om kap, løber tagfat eller anden leg. Børnene må færdes frit og alt er indhegnet.

Jeg bruger meget tid på hver enkelt barn og tid på at gå i fordybelse med det vi laver, så hvert barn forstår og genkender tingene.
Vi læser bøger, som læses højt eller barnet læser selv.
Lego, brio, dukker, biler, køkken og baby legetøj bliver brugt hver dag til stor fornøjelse for børnene.
Vi er kreative, synger og danser og hygger og krammer meget.

Vi bruger vores kroppe, både i skoven, og i haven, men også indenfor med gymnastik, dans og rytmik.
Vi er meget ude, enten på cykeltur med dagplejens Christiania cykel, på gåtur til høns, køer eller heste, gerne med en pose gulerødder som børnene kan give dyrene, eller i skoven, hvor alle børn får brugt motorikken.
Det er vigtigt for mig at alle børn trives og hygger sig i hinandens selskab, og at forældrene ser og snakker med de andre børn.

Jeg arbejder med de nye styrkede læreplaner, hvor barnets trivsel og udvikling er meget vigtig for mig. Jeg vægter meget roen til fordybelse i leg, sang og fællesskaber.

Min dagpleje har samarbejde med Regnbuens vuggestue (som er min næsten-nabo) om gæstepleje.
Dette er en stor fordel, da alle børn kommer samme sted i gæstepleje.
En gang om ugen er vi i heldags legestue med de andre dagplejere og deres børn.
Vi møder alle ind om morgenen i Raklev Børnehaves pavillon, og hentes der igen om eftermiddagen.
Dette giver nogle gode legerelationer til de andre børn, hvor nye venskaber knyttes på tværs af børnegrupperne.