Birgitte Lind Danielsen

BIRGITTES DAGPLEJE
Andaksvej 45, 4400 Kalundborg

Mit navn er Birgitte.
Jeg er årgang 1969 og jeg har været dagplejer siden 1995. Jeg har 2 voksne børn, 2 svigerbørn og 1 barnebarn.
I mit hjem har jeg 2 kaniner, som er på første sal og som vi en gang imellem går op
og giver mad.

Jeg har et stort legeværelse i sammenhæng med køkkenet, hvor der er god plads til leg.
Der er boldbassin, legekøkken, dukker, dukkevogn og bondegård med dyr.
Der er også børnebord, hvor vi sidder med bøger, puslespil m.m.
Ved det store spisebord i køkkenet er der god plads til at lave kreative ting. Ved siden af køkkenet er der et lille værelse, hvor de store sover til middag.

Udendørs har jeg en stor terrasse med sandkasse, legehus og god mulighed for at køre på løbecykler, motorcykler m.m.
I haven er der også en græsplæne med en lille høj med rutsjebane og
rør igennem, som børnene kan kravle i.

I nærområdet har jeg skoven, sportspladsen og Loch Ness som vi tit besøger.
Jeg har en ladcykel, som jeg bruger, når vi skal på længere ture, som for eksempel til stranden, biblioteket eller de andre dagplejere og deres børn, inde i byen.

Jeg lægger stor vægt på at børnene føler sig trygge og at der er tid og ro til omsorg, læring og udvikling, så det enkelte barn trives.
Jeg har en fast rytme med faste rutiner i hverdagen så det er genkendeligt og trygt for børnene.

Jeg bruger meget sang og musik til at skabe fællesskab i børnegruppen.
Både sang med fagter efter formiddagsmaden og til dans og bevægelse.

Vi går i legestue én gang hver anden uge og vi besøger også Kløvergårdens vuggestue, hvor børnene skal i gæstepleje, hvis jeg har fri eller er syg. Vi besøger også børnehaven så børnene ser omgivelserne, og møder personalet så overgangen til børnehaven bliver lettere.