Annette Frisk

Dagplejer Annette Frisk

ANNETTES DAGPLEJE
Slagelsevej 127, 4400 Kalundborg

Jeg hedder Annette og har været dagplejer i 25 år. Jeg er gift og har selv 2 børn og et barnebarn. Jeg er ikke ryger og der ryges ikke i hjemmet, jeg har ingen dyr indendørs, men der kommer hund i hjemmet uden for åbningstiden.

Jeg arbejder ud fra De styrkede læreplaner, hvor jeg vægter at børnene er trygge og at have tid til hver enkelt barns udvikling.
Det er vigtig for mig, at der i min dagpleje er trivsel, nærvær og ro til læring og udvikling. At give mulighed for at børne kan være aktive, deltagene og tage initiativer. Jeg ser børnenes initiativer som meningsfulde værdier, og opmuntrer dem til at kunne selv.
Jeg arbejder med at der er plads til at alle kan deltage i fællesskabet, at relationer og venskaber er afgørende for legen og udviklingen hos det enkelt barn.

Forældresamarbejdet er en vigtig medspiller, da det er for mig er vigtig at inddrage forældrene i et aktivt samarbejde. Ligeledes er det også vigtig at kommunikation går begge veje og sker i et rum, hvor der er plads og tid.

Jeg har et legeværelse hvor der er mulighed for forskellige leg - det kan være motorik, hvor vi synger og danser. Det kan være balance på en stor gymnastik bold, balance og hop på stepbænken og koldbøtter på vores store madras. Der er nemlig god gulvplads til bevægelse og leg.
Jeg har et lille legekøkken hvor børnene kan lave mad, små stole og bord, hvor der kan dækkes bord til dukker og legekammerater.
Vi leger med legoklodser, dukker, biler og en masse andet leg. Leg er vigtig for børnenes udvikling og fællesskabet.
Vi laver kreative ting med ler, farver, maling, papir, genbrug og hvad vi ellers kan finde på.
Vi laver puslespil og spiller forskellige spil, og jeg lægger vægt på at børnene er medbestemmende i vores aktiviteter.
Vi synger meget tit og hver dag har vi en "tak for mad"-sang.

Jeg har en stor have med gode muligheder for forskellige lege/aktiviteter på forskellige underlag. Der er b.la. rutsjebane vi kan køre på, sansegynge, hvor det at gynge styrker Labyrintsansen/balancen. Der er forskellige type køretøjer og dukkevogne, en lille bro til at gå/køre over, en balance trappe og et balancebræt. Vi har også en sandkasse, hvor vi hygger med forskellige lege, både med tørt sand og vådt sand, hvilket giver forskellige sanselige oplevelser.
Jeg har også store have legoklodser, som vi kan bygge tårne, huse og andre sjove ting af, de kan også bruges til at snakke farver.
Vi spiller bold, hvor vi løber stærkt, vi kravler op og ned og udfordre vores kroppe. Haven er et rigtig godt sted til bevægelse, motorik, leg og et godt fællesskab.
Jeg har plads til at spise udenfor, hvor man kan vaske hænder og blive skiftet.

Vi leger både inde og ude, men vi går også tur i nærområdet, som kan være en tur til østhavnen og se på de store skibe, en tur på legepladsen i De hundrede huse, tur til Novo søen, hvor vi nyder de grønne områder omkring søen og vi giver fuglene mad. Vi går også ud til Shelter og de store bakker, som ligger bag den gamle crossbane, og ved cykelstien der går til Asnæsvejen.
Vi har engang imellem mulighed for at komme ud og cykle - det giver muligheder for at tage på tur til andre områder, som er længere væk.

Vi får besøg af de andre dagplejere og deres børn, og ellers går vi også på besøg, hvilket styrker det sociale hos børne, så de bliver mere trygge i en lidt støre forsamling.
Vi har heldags legestue sammen med andre dagplejere i Kildehuset på Bredekildevej, hvor børnene både skal afleveres og hentes.
Det giver mulighed for lidt større socialt samvær og leg/udvikling med andre børn.
Vi har gæste pasning i vuggestuen Toppen på Klosterparkvej, hvor børnene kan blive passet ved min ferie eller sygdom. Vi besøger desuden gæstestuen én gang om måneden.